Wanneer en op welk nummer zijn jullie telefonisch bereikbaar?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 09.00-12.00 en van 13.30-15.30, en op vrijdag van 08.30-12.00 op het telefoonnummer: 0228- 58 23 32. Mocht u ons dringend nodig hebben op bovenstaande dagen dan kunt u ons bereiken op het spoednummer: 0228- 58 68 32. In het weekend kunt u bij erge pijnklachten contact opnemen met de meldkamer voor de dienstdoende tandarts op nummer: 0226- 36 02 29. 
Ook kunt u bij kiespijn de website www.kiespijnpro.nl raadplegen. Op de website staat een app waarin, in begrijpelijk taal en duidelijk geillustreerd, wordt uitgelegd wat te doen bij kiespijn.

 

Waarneming tijdens afwezigheid van de tandartsen

Als er geen tandartsen aanwezig zijn in de praktijk om uw pijnklacht te behandelen dan wordt dit aangegeven bij ons antwoordapparaat. 

 

Hoe gaat het met de rekening?

Als u door ons behandeld bent dan is het afhankelijk van uw zorgverzekering of u een rekening krijgt. Met bepaalde verzekeraars hebben wij namelijk een betalingsovereenkomst. Dit houdt in dat wij de rekening rechtstreeks naar de verzekeraar sturen en mocht u dan moeten bijbetalen omdat een behandeling maar gedeeltelijk wordt vergoed, dan ontvangt u van uw verzekeraar een rekening. Als wij geen betalingsovereenkomst hebben met uw zorgverzekeraar dan krijgt u een rekening van Infomedics.

Voor vragen over uw rekening van Infomedics kunt u contact opnemen met het telefoonnummer 0900- 77 77 771 op werkdagen van 09.00-17.00 uur of kijken op www.uwnota.nl.

  

Tot wanneer kan ik mijn afspraak afzeggen/verplaatsen?

U kunt uw afspraak tot 24 uur van te voren kosteloos telefonisch of per e-mail afzeggen of verplaatsen. Mocht u niet 24 uur van te voren uw afspraak hebben afgezegd of verplaatst, dan zijn wij genoodzaakt de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit is omdat we dan niet meer in de gelegenheid zijn om een andere patiënt te plaatsen op de voor u gereserveerde tijd.
 

 

Voeren assistentes bij jullie behandelingen uit?

In onze praktijk voeren assistentes gedelegeerde taken uit. Als de tandarts de assistente bekwaam acht, dan mag zij bepaalde handelingen onder bepaalde voorwaarden en onder toezicht van een tandarts uitvoeren. De assistentes doen onder andere controles, röntgenfoto’s maken, verdoven, sealen bij kinderen, orthodontie controles, voorbereidend werk bij kroon-en brugwerk, bleken en gebitsreiniging. 
Als u geen handelingen wil laten uitvoeren door een assistente maar alleen door een tandarts dan kunt u dit van te voren aangeven, zodat wij met het inplannen van uw afspraken hier rekening mee houden.

 

Kan ik bij jullie mijn tanden laten bleken?

Wij kunnen uw tanden op 2 manieren bleken. Daarom wordt er voorafgaand aan het bleken een afspraak gemaakt om te kijken of de methode voor u geschikt is. 

En of uw tanden en tandvlees gezond zijn, vrij van gaatjes en lekkende vullingen.

 

Vergoedt mijn verzekeraar alle kosten van een tandheelkundige behandelingen?

Dit hangt af van uw zorgverzekeraar en van de voorwaarden van de aanvullende verzekering die u heeft afgesloten. Om precies te weten welke kosten uw verzekeraar vergoedt, kunt u een begroting aanvragen bij de tandarts, waarmee u kunt informeren wat uw verzekering vergoedt. Bij uitgebreide en dure(boven de €250,00) behandelingen krijgt u standaard een kosten begroting.

Nemen jullie nog nieuwe patiënten aan?

Natuurlijk kunt u zich inschrijven als nieuwe patient. U kunt hiervoor telefonisch of per e-mail contact opnemen met de praktijk. 

 

Doen jullie ook esthetische/cosmetische behandelingen?

Wij voeren ook behandelingen uit die het gebit en het aangezicht kunnen verfraaien. Dit kan zijn tot het overnieuw maken van een vulling tot het uitgebreid opknappen van de voortanden zoals bijvoorbeeld met facings en kronen. In combinatie met het tandtechnisch laboratorium waar wij mee samen werken zijn wij in staat om zeer mooie resultaten te behalen. Vraag de tandarts naar de mogelijkheden die voor u geschikt zijn.

 

Wat is een klikprothese en kan dat ook bij mij?

Een klikprothese is een prothese die zo is aangepast dat deze vast “ klikt” op implantaten die in de kaak geplaatst zijn. Vaak wordt een klikprothese in de onderkaak gemaakt, omdat een prothese in de onderkaak minder houvast heeft maar een klikprothese kan ook voor de bovenkaak gemaakt worden. Om te beoordelen of een klikprothese voor u geschikt is, is het het beste om een afspraak te maken met de tandarts. De tandarts kan zo beoordelen of uw mond en kaak geschikt is voor implantaten.

 

Plaatsen jullie ook implantaten ter vervanging van 1 kies of tand?

Wij bieden u ook de mogelijkheid om een missende tand of kies te vervangen door middel van een implantaat. De behandeling bestaat dan uit het plaatsen van een implantaat in de kaak op de plek waar de tand of kies mist en op het implantaat wordt dan een kroon gemaakt. Om te beoordelen of een implantaat bij u mogelijk is, is het belangrijk om een afspraak te maken met de tandarts. De tandarts kan dan beoordelen of uw mond en kaak geschikt zijn voor het plaatsen van implantaten.

 

Behandelen jullie ook angstige patiënten?

Angstige patiënten zijn bij ons ook van harte welkom. Wij nemen bij angstige patiënten extra de tijd om de angst beheersbaar te maken. Leuk zal een tandartsbezoek nooit worden maar wij proberen de angst wel beheersbaar voor u te maken.

 

Vanaf welke leeftijd kan mijn kind mee naar de tandarts?

Vanaf 2 tot 3 jarige leeftijd is het melkgebit compleet en is het zinvol om uw kind mee te nemen naar de tandarts. Een eerste bezoek aan de tandarts wordt vaak als een spannende gebeurtenis ervaren. Meestal gaat het kind al mee als de ouders voor controle komen, zo kan het kind wennen aan de omgeving. Daarna wordt het bezoek opgebouwd naar uiteindelijk het kijken in de mond. Soms gaat dit snel, soms gaat dit wat langzamer.

 

Hoe snel kan ik terecht als ik kiespijn heb?

Wij streven ernaar om u dezelfde dag nog te behandelen. Als u ’s morgens meteen belt heeft u de grootste kans dat u dezelfde dag nog gezien wordt door een tandarts.

 
Waarom wordt er een medische vragenlijst bij mij afgenomen?

Veel patiënten gebruiken medicijnen op voorschrift van de huisarts of een specialist. Bij een tandarts bezoek is het van belang dat de tandarts dat weet omdat dit soms voorzorgsmaatregelen vereist bij bepaalde behandelingen. Een voorbeeld is het trekken van een aantal kiezen terwijl er bloedverdunners worden gebruikt. En bij het uitschrijven van een recept kan de tandarts rekening houden met medicijnen die al gebruikt worden. Het is belangrijk bij elk bezoek aan de tandarts veranderingen in het medicijn gebruik te melden.

Websiteinstellingen
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg